Telefonie in het bedrijfsleven

Overal en altijd bereikbaar zijn. Zonder telefonie is dit ondenkbaar. Maar toch is telefonie zo belangrijk voor ons. En al helemaal voor bepaalde hulpdiensten die door middel van telefonie nog efficiënter en effectiever kunnen werken. Telefonie is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Iedereen wil optimaal bereikbaar zijn en dat het liefst tegen een zo goedkoop mogelijke prijs. Bellen kan op verschillende manieren, via een mobiel, vaste telefoon of via wifi. De mogelijkheden zijn eindeloos.  Maar wat gebruiken organisaties voor telefonie en bij welke provider moet je zijn? Meer lees je in dit artikel!

VoIP telefonie

VoIP staat voor Voice Over Internet Protocol. Dit betekent communicatie over een IP-verbinding. Meestal spreken we van een IP via een internetverbinding. Tevens kan VoIP worden toegepast op intranet, dit is een intern netwerk. De wereldbekende en simpelste vorm van VoIP is Skype. Tegenwoordig zijn er meerdere VoIP platformen die zich hebben aangepast naar de innoverende en vooral zakelijk wereld. Als je kiest voor deze vorm van telefonie heb je nog verschillende opties. In de toekomst gaat de analoge lijn verdwijnen, VoIP is het besparende alternatief. De voordelen van de VoIP telefonie delen we graag met jou:

  • Meer instelmogelijkheden dan analoge telefonie
  • VoIp-software installatie op mobiele telefoon
  • Adressen van relaties delen door middel van het overzichtelijke adressenboek
  • Automatisch telefoongeheugen van 7 dagen
  • Bij thuiswerken ben je bereikbaar via de internetverbinding van de organisatie

De VoIP telefonie wordt veelal gebruikt in het bedrijfsleven. Ook maken hulpinstanties gebruik van deze telefonie. VoIP-oplossingen kunnen volledig worden afgestemd op je eigen specifieke wensen. Daardoor is deze telefonie ook erg belangrijk en efficiënt bij ziekenhuizen, politie of huisartspraktijken.

zakelijke telefonie

Vast-mobiel integratie

De mobiele telefoon maakt bij een vast-mobiel integratie deel uit van het vaste telefonienetwerk. De functies die je gebruikt bij een vast telefoontoestel zijn dan ook toe te passen op je mobiele telefoon. Op deze manier ben je op je mobiele toestel altijd bereikbaar met je eigen mobiele nummer maar ook met het vaste nummer. Deze vorm van telefonie vergroot je bereikbaarheid en maakt je medewerkers flexibel, zelfs na werktijd zouden zij eenvoudig thuis beschikbaar zijn voor de klant. Omdat er geen sprake zal zijn van doorschakelkosten is deze vorm van telefonie goedkoper. Deze telefonie is erg interessant voor bedrijven die constant bezig zijn met efficiëntie en kosten besparen.

Welke provider?

Er zijn diverse zakelijke internetproviders. Zelf moet je gaan vergelijken en kijken welke provider voldoet aan jouw wensen. Zo heb je bijvoorbeeld Ziggo zakelijk, Ziggo biedt de keuze uit verschillende internet pakketten: ZZP, MKB en Industry Solutions. Het zakelijke pakket van Ziggo staat voor snelheid. Door het internet van Ziggo kan je snelheden tot ongeveer 500 MB behalen. Het fijne van deze verschillende pakketten is dat je het zelf kan gaan samenstellen. Ook kan er gekozen worden voor een flexibel maandcontract, wel is dit iets duurder in tegenstelling tot een jaar of tweejarig contract.

Bij de internetprovider KPN kan je naast een zakelijk Alles-in-1 pakket ook zakelijke mobiele abonnementen afsluiten. Daarnaast is het bij deze provider mogelijk om je pakket zelf in te richten. Het grote verschil tussen een consumentenpakket en een zakelijk Alles-in-1 zijn de verschillende extra opties die alleen toepasbaar zijn bij een zakelijk Alles-in-1 pakket. Wel moet je apart voor deze functies betalen. De functies zijn bijvoorbeeld hulp van een monteur bij een storing of een alarmmelding die naar de alarmcentrale wordt gestuurd.